|
Post by Danny MARTIEN on Dec 9, 2003 12:07:41 GMT -5
0Y€
i dont use email to communicate, this forum is free for open discussion concerning rhythm.be
|
|
|
Post by vincentimuzzz on Dec 6, 2004 11:58:53 GMT -5
Hallo,
Ik heb gezien dat jij op mijn post op het ghostnote forum hebt gereplyed. Dank u wel daarvoor alleszins. Ik had ook al een topic gestart op drumforum.nl ondertussen heb ik al wat namen van boeken verzameld waaronder: Blades, James - Percussion Instruments And Their History Peters, Gordon B. - The Drummer:man Nicholas, Geoff - The Drum Book William F. Ludwig - The making of a drum company Cook, Rob - The Slingerland Book Cook, Rob - The Rogers Book
Maar mijn vraag is: zijn deze boeken te vinden in België of Nederland? Anders vrees ik dat dit mijn case study wel een zwaar kan bemoeilijken. Indien u natuurlijk nog andere nuttige boeken kent die wel te vinden zijn in Belgische bibliotheken zou u mij een stap verder helpen.
Alle info welkom,
Groetjes
Vincent
|
|
|
Post by Danny MARTIEN on Dec 8, 2004 14:22:28 GMT -5
0Y€ bij mijn weten zijn ze enkel via het net verkrijgbaar en dat is redelijk betrouwbaar om via die weg te bestellen. maar wat wil je eigenlijk te weten komen? maak of speel of ontwerp jij instrumenten, of moet je voor school een beknopt of uitgebreid overzicht geven? aan de titels en auteurs te zien zullen het wel goeie boeken zijn, maar aan de diversiteit van de titels kan je er natuurlijk alle richtingen mee uit. www.drumforum.nl/forum.php/list_messages/120hier staat het een en ander online in een artikel
|
|
|
Post by Vincent on Dec 29, 2004 14:59:20 GMT -5
Hallo,
ik sta ondertussen een beetje verder met mijn paper, maar het blijft zeer moeilijk informatie te vinden over de ontwikkelingen van het instrument zelf. Ik heb mij al verdiept in de geschiedenis van de jazz en van jazz drummers, maar wat eigenlijk de rode draad in mijn werk moet zijn, namelijk een technologische evolutie ontbreekt nog. Ik ben van plan, mits de drums onstaan zijn samen met het onstaan van de jazz, hier een verband in te zoeken; wat zijn de invloeden van de jazz op bepaalde technologische evoluties en wat zijn de invloeden van technologische evoluties op de jazz. Ik weet dat dit niet vanzelfsprekend is, maar mits het een paper is voor sociologie, en ik vind dat de geschiedenis van de jazz zeer sociologisch getint is, leek het mij wel interessant hier iets rond te doen. Maar om dus verder te kunnen zoek ik informatie over de evolutie van het drumstel, de ophanging van de toms en het opspannen van het drumvel wil ik ook nog aan bod brengen. Als u nog goede websites weet ofzo.. ik vrees dat ik geen tijd meer heb om boeken te halen buiten het antwerpse.
Groetjes VIncent
|
|
|
Post by Danny MARTIEN on Dec 30, 2004 19:40:58 GMT -5
0Y€ ik kan u daar eigenlijk simpel op antwoorden maar dan hoop ik dat je dan ook technisch aangelegd zijt om al de uitleg te volgen. (voorzover ik die zelf weet) en enig idee hebt hoe de verschillende processen van verspaning, gieten en spuitgieten, lassen, zagen, plooien, van metalen en plooien zagen, frezen, boren, draaien, schuren, én stemmen op toonschaal, van hout. maar ook alle technieken die in de ontwikkeling van de drums toegepast worden, lopen paralel met de evolutie van de machines die toen en nu gangbaar gebruikt werden in de ateljees. vergeet er zeker uw ruimtemeetkunde niet bij, héél belangrijk. en, wat hebt ge nu zo al allemaal gevonden in die papieren van u, heb je nu al iets concreets, ik zou op verschillende fotos, die je nu toch al tegengekomen hebt, eens goed kijken naar de hardware, en hoe die gemaakt is en probeer dan te vergelijken aan moeilijkheidsgraad van de bewerkingen, met welke universele machines die stukken zouden kunnen gemaakt geweest zijn en hoe. je verwacht nu toch niet dat ik uw proefschrift maak, maar ik zou in die richting denken . vergeet niet, ik heb die geschiedenis niet meegemaakt en ben er ook niet erg in geïnteresseerd. ik gebruik gewoon mijn grief van nu, met twee handen en een hoofd, maar daar kan je eigenlijk al alles mee reeds in 1544 deden ze wat ik nu doe, zie foto forum.ghostnote.net/attachment.php?attachmentid=5968
|
|