0Y€
iemand die ik goed ken in mijn streek doet spuitgieten
www.iip.beje mag hem mailen met mijn groeten
hij is niet happig op metaal, maar je zal zeker veel leren.
als je wil doen wat ik denk, namelijk een buis met een lange voeding als versiering (of ornament), draai je in uw versnellingsbak best uw tandwielen om (met het grootste aan de aandrijfas van uw motor en het kleinste aan de lei-as.
je gaat wel je beitel niet tijdig kunnen stoppen in zijn langsbeweging als je geen automatische terugslag op uw machine hebt.
maar het is eigenlijk beter dat je dit freest op een verdeelkop,
en die synchroniseert met uw voeding op de x-as
zo heb je een veel mooiere diepgang die je met een draad-draaibeitel nooit kan bereiken.
toevallig maakten wij gisteren dit,
users.pandora.be/rhythm.be/forum/wardendanny.jpg je ziet de verdeelkop op de freesmachine staan, als je goed kijkt naar het stuk, zie je in onderaan in het zwart een grote voeding van 254 mm/per omwenteling.
(slechts één gang) na die M16 aan de tip.
het stuk werdt juist gedraaid want voor deze overbruging kan je tientallen gangen maken.
maar voor ornamenten als accent op een kleine diameter neem je best 3 of 4
voor trappen en balustrades zal de binnenhuisarchitect wel zijn stijl bepalen zeker.
anders niet te druk, ge krijgt anders al rap van die spaans-mexicaanse trappen uit dallas feuilletons
heb je er al eens aan gedacht een geprofileerde buis te torsen, daar kan je ook mooie resultaten mee bereiken?
kijk niet naar de freesdoorn, dit is een seco hoekfrees waarmee ik zojuist een sw 17 hexbout uit de top gefreesd heb.
ik zal maandag een betere foto van het stuk posten
PS, die cnc mallen voor die shells heb jij niet gezien, noch de geslepen 4mm plaat, noch het geheim opspansysteem, en het expansiedrukmechanisme.
en je weet ook niet dat ik ze reeds in alle handelsmaten gemaakt heb
binnenkort originele rhythm.be shells