|
Post by Stephan on Mar 4, 2005 16:03:51 GMT -5
Beste Danny,
Heb je al wat meer nieuws over de eventueel te herstellen barst die ik je op foto doormailde. Kan ik misschien aans langskomen met de snare?
Thanks Stef
|
|
|
Post by Danny MARTIEN on Mar 6, 2005 14:43:40 GMT -5
0Y€
ja, kom er maar mee af,
maar liefst volgende week daar ik deze week elke dag opnames heb. (dus vanaf zaterdag 12 maart 2005)
op de foto zag het er niet best uit, maar ik zal kijken wat ik kan doen.
geef juist een seintje wanneer je komt.
|
|
|
Post by Stephke on Mar 11, 2005 12:59:16 GMT -5
Alvast bedankt Grote Baas. Ik heb het doorgegeven aan een maat van me die de snare nu in z'n bezit heeft. Ik weet niet precies wanneer hij zal komen, hij ging nog te rade bij iemand in z'n regio (Lier).
Nog even een extra vraag ... wat is de beste manier om de "finishply" van een DW set te verwijderen?
Nog eens bedankt!
Stephke
|
|
|
Post by Danny MARTIEN on Mar 13, 2005 12:19:37 GMT -5
0Y€
uw kameraad is gisteren bij mij in de houtatteljee geweest,
wij hebben een tof gesprek gehad en hij blijkt een fijne meubelmaker te zijn.
samen hebben we de trommel bekeken en tot de constatatie gekomen dat het een spijtige zaak was voor het uitzicht (langs de binnenzijde?!) maar ook tot de conclussie dat er verder niet veel kan gebeuren. alles zit vastgeschroefd dus er kan niets verschuiven of verder scheuren.
de enige (mij bekende) oplossing zou geweest zijn enkele lagen (de gescheurde) wegfrezen en er op maat een nieuw stuk tussenvoegen, maar of dit veel zou veranderen aan de klank of het (binnen)uitzicht trek ik persoonlijk zelf in twijfel, en uw kameraad ook.
een andere shell is ook een optie, maar dan heb je geen originele merktrommel meer (hoeft dit??)
natuurlijk, de wijze waarop die trommel gemaakt is vergt wat studie en apparte berekeningen vooraf (het was een dw edge series) maar dit is voor mij een fluitje van een cent.
desalniettemin is er geen klankverslechtering
volgens mij is die snare eens gevallen, dat heb je soms met ronde lugs, daarmee kan je je snare niet op zhaar kant stellen.
nu ik eens zo een trommel gezien heb, ben ik meer overtuig van mijzelf dat ik op het juiste spoor zit.
als dw met zulke shells naar buiten komt op zo dure trommels, vind ik de mijne evenwaardig die ik op goedkope trommels steek. (behalve dan die uitfrezing voor de ringen van de 'edge' want dat maak ik niet)
en mijn hardware die in ontwikkeling is (op mijn cad programma zal van gelijkaardige kwaliteit zijn.
die lak krijg je er op twee manieren af:
decapan en schuurpapier
let op met decapan in de buurt van de scheur, want het eet de lijm op ook.
maar uw kameraad die zelf meubelmaker is, weet uiteindelijk wel hoe het moet.........................
|
|
|
Post by Stephke on Mar 13, 2005 13:09:37 GMT -5
Superbedankt Grote Baas, uw expertise verbaast me steeds opnieuw ... ik weet nu ook dat ik de juiste man heb gevonden die m'n maat kon helpen.
Wat die verf betreft, ik had het eigenlijk over een "gecoverde" shell (DW finishply, ook Gretsch Nitron). Ik wou graag weten hoe ik die het best verwijder daar ik m'n kit een beetje wil herwerken.
Nogmaals dank, bij gelegenheid kom ik zelf ook eens een kijkje nemen in uw atelier, als u dat goed vindt natuurlijk.
Greetz
Stephke
|
|
|
Post by Dutch Plague on Mar 29, 2005 7:09:52 GMT -5
Praat u nu vaak tegen uwzelf, Danny? ;D
|
|
|
Post by Danny MARTIEN on Mar 30, 2005 11:48:25 GMT -5
0Y€ Praat u nu vaak tegen uwzelf, Danny? ;D nooit, maar ik geef iedereen een volledig en correct antwoord, ook pestkoppen zoals jij nu scheer ik over dezelfde kam
|
|