|
haha
Feb 23, 2004 12:09:36 GMT -5
Post by thomas on Feb 23, 2004 12:09:36 GMT -5
Beste Danny,
alles gaat zeer goed, in feite heel goed. heb dus een constructie gemaakt waar elke drumbouwer alleen maar kan van dromen. Een oude draaibank compleet gemodificieerd, ik kan toms draaien met een diameter van drie meter, wat me voldoende lijkt. Ik kan ook perfect center draaien, dankzij de aangepaste klauw. Ik heb dus m'n padoeken trommeltje erop gespannen, het ding laten draaien op een driehonderdtal toeren en na een 4 tal minuten was het ding rond, heel mooi rond zelfs. Tot mijn vader (een briljant man, inderdaad) het nodig vond om wat harder te trekken aan de schuurband, waardoor mijn shell in drie stukken brak. Niet erg hoor, en zelfs herstelbaar. Enfin. Ik zal es wat foto's posten van de machine, t'is echt wel de moeite, althans, dat is mijn mening. Groeten, en misschien kom ik wel eens langs, als dat mag.
Thomas
|
|
|
haha
Feb 24, 2004 15:43:03 GMT -5
Post by Danny MARTIEN on Feb 24, 2004 15:43:03 GMT -5
0Y€
ja 't zal nodig zijn dat ge eens langskomt, zodat je kan zien hoe je geen shells breekt op een bank.
maar
al doende leer je wel
nee ik ga nooit zo snel, het hout moet op zijn gemak rond worden hoe het zelf rond wordt.
je zit hier niet met een stok die je afdraait he jongeman, om kandelaars te draaien, met alle respect natuurlijk voor de mensen die deze mooie dingen maken.
neen, je zit met een shell, die uit verschillende onderdelen nog niet lang aan elkaar vergroeid zit.
geef uw grief wat tijd,
ga maar terug wat gaan leren juist zagen in alle maten, en laat uw grief, als het geplakt is enkele weken staan in't stof en al wat ge doet.
en kontroleer dan pas op de goeie, die moet je met de hand selecteren controleren en schuren,
ik vind het eigenlijk spijtig voor u, ge hebt zo schoon grief waar ik alleen maar kan van dromen, en dan verkloot je het door te snel te willen zijn.
laat snelheid aan de drummers over
|
|
Hij die te snel gaat
Guest
|
haha
Feb 25, 2004 3:39:21 GMT -5
Post by Hij die te snel gaat on Feb 25, 2004 3:39:21 GMT -5
Beste Danny,
Ik geef toe: ik was overenthousiast, hoe zou je zelf zijn met al dat moois dat ontstaat uit wat planken hout. Heel poëtisch allemaal, sorry daarvoor. Neen, kijk, het punt is dat een draaibank heel leuk is, maar meestal zijn die te klein, je kan nooit stukken draaien met diameters van pakweg 40 centimeter, enfin, dat kan je wel maar die draaibanken zijn heel duur. Het is natuurlijk niet de bedoeling om hier drieduizend drums per dag te maken, het is gewoon leuk om er eentje te maken en hopen dat hij klinkt. Ach, wijt het maar aan het feit dat ik jong ben (23) en helemaal onwetend. De stukken zagen, daar heb ik echter geen problemen mee.
|
|
|
haha
Feb 25, 2004 5:39:20 GMT -5
Post by Danny MARTIEN on Feb 25, 2004 5:39:20 GMT -5
0Y€
zijt gij die jongen van kalken?
op ghostnote zou jij dinobe moeten heten
anders spring op uw fiets.
|
|
|
haha
Feb 25, 2004 10:25:15 GMT -5
Post by Weeral ik on Feb 25, 2004 10:25:15 GMT -5
Hey Danny,
Ik begin hier zowat op je stalker te lijken, dat is niet zo, wees gerust. Neen, ik ben niet van kalken, maar het verbaasd me wel dat er in belgie toch al vier a vijf(tien??)mensen met het bouwen van drums bezig zijn, mezelf niet meegerekend. Ik ben van Wortegem Petegem en Gent, maar mijn fiets is gestolen (door een student), helemaal niet ver van de metropool Berlare dus, ik zal dus zeker eens op de koffie komen, als dat toegestaan is en mits U ook koffie drinkt natuurlijk, anders houden we het wel op een thee, een cola of een pint. En alles gaat goed met mijn snare, op dit moment, hij is mooi rond en gelijk van hoogte, hij spat niet meer uit elkaar etc. Nu ga ik een systeempje bedenken (samen met mijn vadertje) om de bearing edges te frezen, dat wordt nog iets helemaal anders, denk ik. Ik heb al wat test-freesjes gezet, maar het is nog niet je dat, ik ga voor precisie en dat vergt tijd.
Enfin, de groeten en tot ziens,
Thomas
|
|